Vítěz Mastercard Obchodník roku 2019
Absolutním vítězem se již posedmé stala IKEA Česká republika. Ta se umístila na prvním místě i v kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky. Prodejna vykazuje vysokou míru loajality a důvěry zákazníků.
Vítězové sortimentních kategorií
Cenu získal Lidl Česká republika především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich důvěře v prodejnu.
Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě byl Globus.
Vítězem kategorie se stala především díky velkému podílu loajálních zákazníků společnost dm drogerie markt.
Na druhém místě se umístila TETA drogerie, na třetím Rossmann.
V kategorii zvítězila díky vysoké loajalitě zákazníků společnost Pepco.
Druhé místo obsadil Marks & Spencer a třetí Zara.
Ocenění získala společnost Deichmann, a to hlavně díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich loajalitě.
Na druhém místě se umístila společnost Footshop.cz a na třetím Baťa.
Vítězem se stalo Sportisimo, a to především pro vysokou míru loajality mezi zákazníky.
Na druhém místě se umístil Decathlon a na třetím Nike.
V kategorii zvítězila poprvé společnost Zoohit.cz. Vítězné umístění společnosti bylo dáno především vysokou důvěrou zákazníků.
Na druhém místě se umístilo OBI a společnost Hornbach skončila na třetím místě.
V kategorii zvítězila IKEA Česká republika, která byla ve své kategorii hodnocena nejlépe ve všech ohledech.
Na druhém místě se umístil JYSK a na třetím Möbelix.
Cenu získala díky vysoké míře loajality a spontánní znalosti mezi zákazníky Alza.cz.
Druhý se umístil Datart a třetí CZC.cz.
Vítězem kategorie se stala Benzina především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky.
Na druhém místě skončil Shell skončil a na třetím Tank ONO.
Další kategorie
V kategorii Mastercard Obchodník roku 2019 – Cena veřejnosti zvítězila IKEA Česká republika s 73 132 hlasy a po sérii osmi vítězství tak posunula na druhé místo společnost Lidl Česká republika, která získala 72 480 hlasů. Na třetím místě byla dm drogerie markt s 55 713 hlasy. Celkem hlasovalo 140 837 osob a hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 1 160 699 platných hlasů.
Kategorie Millennials Obchodník roku hledala řetězec, který je nejvíce oblíbený u věkové kategorie 20–30 let. Vítězem se stala společnost A3 SPORT. Na druhém místě se v kategorii umístila společnost H&M a na třetím CCC.
Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Obchodník roku – Udržitelný obchodník je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z odvětví obchodu. O vítězi kategorie rozhodli hlasováním účastníci konference Retail Summit 2020 a stal se jím KONZUM, obchodní družstvo v Ústí nad Orlicí.
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR jako druhý největší zaměstnavatelský Svaz vyhlásil v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku speciální kategorii „SOCR ČR – Nejlepší zaměstnavatel v obchodě“. Vítězem kategorie se stala společnost MAKRO Cash & Carry ČR. Na druhém místě se umístila společnost Marks & Spencer a na třetím Lidl Česká republika.