Síň slávy

Ohlédnutí za minulými ročníky

Vítězové Mastercard Obchodník roku 2021

Absolutní vítěz

Absolutním vítězem se každoročně stává obchodník, který dosáhne v rámci reprezentativního výzkumu nejvyššího celkového skóre napříč všemi kategoriemi. Absolutním vítězem devatenáctého ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku se stala síť lékáren Dr.Max. Tento obchodník obhájil své prvenství získané v minulém roce a stejně jako loni si vedení získává jak díky parametru zapamatovatelnosti, tak díky loajalitě svých zákazníků.

Mastercard Obchodní roku 2021 – Cena veřejnosti

V kategorii Mastercard Obchodník roku 2020 – Cena veřejnosti zvítězil Lidl Česká republika s 57 522 hlasy. Na druhém místě se umístila společnost Kaufland, která získala 30 519 hlasů a na třetím společnost Albert s 22 028 hlasy. Veřejné hlasování probíhalo prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz od 18. října 2021 do 9. ledna 2022. Celkem hlasovalo 74 590 osob a hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 310 300 platných hlasů.

Vítězové sortimentních kategorií

Mastercard obchodník roku s potravinami

Cenu Mastercard Obchodník roku s potravinami získal Lidl Česká republika. Lidl bodoval mimo jiné v parametru zapamatovatelnosti – spontánně jej jmenovalo 58 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci Lidlu v dané kategorii deklarují rovněž vysokou míru loajality.

Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je Rohlik.cz.
 

Mastercard obchodník roku s drogerií a parfumerií

Vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku s drogerií a parfumerií se stala dm drogerie markt, a to především díky nejvyšší míře loajality deklarované zákazníky v dané kategorii – podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je více než polovina – 58 %.

Na druhém místě se umístila TETA drogerie a na třetím Rossmann.

Mastercard obchodník roku s oděvy

Společnost Bonprix se stala vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku s oděvy díky nejvyšší míře loajality deklarované zákazníky – podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je 36 %. Oproti minulému roku zároveň téměř dvojnásobně narostl parametr zapamatovatelnost.

Na druhém místě je společnost Pepco a na třetím H&M.

Mastercard obchodník roku s obuví

Ocenění Mastercard Obchodník roku s obuví získala společnost Deichmann. Společnost bodovala v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenoval každý druhý respondent nakupující sortiment. Zákazníci v dané kategorii deklarují k obchodníkovi Deichmann také vysokou míru loajality.

Druhé místo obsadil Rieker a třetí CCC.
 

Mastercard obchodník roku se sportovními oděvy a potřebami

Vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku se sportovními oděvy a potřebami je Decathlon. Jeho zákazníci deklarují nejvyšší míru loajality v dané kategorii. Podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je 56 %.

Druhé místo obsadilo s velmi těsným výsledkem Sportisimo a třetí Adidas.

Mastercard obchodník roku pro dům, zahradu a chovatele

Společnost OBI se stala vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku pro dům, zahradu a chovatele díky výborným výsledkům v parametru zapamatovatelnost – spontánně ji jmenovalo 54 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci ke společnosti OBI deklarují v kategorii také vysokou míru loajality.

Na druhém místě se umístil Zoohit.cz a na třetím Hornbach.
 

Mastercard obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňky

V kategorii Mastercard Obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňky zvítězila IKEA Česká republika, především díky nejlepším výsledkům v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenovalo 58 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci IKEA v dané kategorii deklarují také nejvyšší míru loajality.

Na druhém místě je JYSK a na třetím Möbelix.

Mastercard obchodník roku s elektrem a elektronikou

Společnost Datart se stala vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku s elektrem a elektronikou především díky tomu, že zabodovala v parametru zapamatovatelnost – spontánně ji jmenovalo 54 % respondentů nakupujících sortiment.

Na druhém místě se umístil s těsným výsledkem loňský vítěz Alza.cz a na třetím CZC.cz.

Mastercard Čerpací stanice s prodejnou

Vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou se stala společnost Tank ONO díky míře loajality deklarované zákazníky, která v posledním roce výrazně stoupla – podíl zákazníků, pro které je prodejna v rámci kategorie hlavním nákupním místem, je 66 %. Také z hlediska souhrnného indexu důvěry zákazníků je Tank ONO jedničkou v kategorii.

Na druhém místě je loňský vítěz Benzina ORLEN a na třetím Shell.

Mastercard obchodník roku s knihami

Ocenění Mastercard Obchodník roku s knihami získala společnost Knihy Dobrovský mimo jiné proto, že bodovala v parametru zapamatovatelnost – spontánně ji jmenovalo 61 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci ke společnosti deklarují také nejvyšší míru loajality v kategorii.

Na druhém místě je společnost Megaknihy.cz a na třetím Knizni-klub.cz.

Mastercard obchodník roku s hračkami

V kategorii Mastercard Obchodník roku s hračkami zvítězila společnost Dráčik především díky výborným výsledkům v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenoval téměř každý druhý respondent nakupující sortiment. Zákazníci ke společnosti Dráčik deklarují také nejvyšší míru loajality v kategorii.

Druhé místo obsadila Bambule a třetí 4kids.cz

Mastercard Lékárna roku

Společnost Dr.Max se vedle získaného titulu Absolutní vítěz stala také vítězem kategorie Mastercard Lékárna roku mimo jiné díky výborným výsledkům v parametru zapamatovatelnost – spontánně ji jmenovalo 78 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci ke společnosti Dr.Max deklarují také nejvyšší míru loajality v kategorii.

Druhé místo obsadily lékárny Benu a třetí Pilulka.cz.