Obchodníci soutěží celkem ve 14 různých kategoriích. Celkové výsledky soutěže budou vyhlášeny 4. února 2020 v rámci slavnostního galavečera konference Retail Summit.
Absolutní vítěz, vítězové devíti oborových kategorií a vítěz kategorie Millennials Obchodník roku jsou vybíráni na základě reprezentativního šetření realizovaného nezávislou společností GfK Czech, s.r.o., která v listopadu 2019 osloví 1 000 spotřebitelů z celé České republiky.
Absolutní vítěz – držitel titulu Mastercard Obchodník roku 2019.
Princip výběru vítěze kategorie – „Mastercard Obchodník roku 2019 - Udržitelný obchodník“ je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z odvětví obchodu. V prvním kole proběhnou individuální nominace ze strany členů expertního týmu. Na základě hlasování členů expertního týmu budou vybrány tři nominace s největším počtem hlasů.
Kandidáti budou vyzváni ke krátké prezentaci svého řešení na konferenci Retail Summit 2020 a o vítězi kategorie rozhodnou účastníci konference prostřednictvím hlasování.
Kategorie „Mastercard Obchodník roku 2019 – SOCR ČR Zaměstnavatel v obchodě“ je vyhlašována Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR za podpory společnosti Mastercard. Obchodníci se budou moci do ocenění zapojit vyplněním dotazníku sestaveného odborníky v oblasti HR, odborným garantem vyhodnocení je společnost Hays.
Obchodník, který získá největší počet hlasů v hlasování veřejnosti na internetu. Hlasování probíhá v období od 7. října 2019 do 12. ledna 2020.
Účelem kategorie Mastercard Millennials Obchodník roku je vybrat takový řetězec, který je u této věkové kategorie (20–30 let) oblíbený, a zároveň je zde velký rozdíl mezi vnímáním prodejny u mladých respondentů ve srovnání s ostatními.